mandag 1. september 2008

"Bedbugs"

Jeg sa at jeg skulle skrive mer om "overraskelsen" i Molaniseca. Jeg hadde vært borte i tilsvarende tidligere, noen insektstikk hadde jeg fått og håpte i grunnen at det "bare" var myggstikk. Men i natt tok jeg synderne på fersken og drepte 3-4 "Bedbugs" i sengen. På norsk heter de veggedyr, og de er heldigvis nesten utryddet i Norge. Dette er altså 3-4 mm småkryp som ligger på lur og angriper uskyldige pilegrimer (og evt andre offer) i nattens mulm og mørke. Har tidligere fått ca 50 stikk på armene og ellers, i natt var dessverre beina det gikk hardest utover med 20-30 stikk. spesielt stikkene på føttene skaper problemer siden disse nødvendigvis må ned i sko og brukes. I ettermiddag går jeg barbeint, men jeg kan ikke det i morgen. Godene er ikke likt fordelt. Astrid i nabosengen slapp helt fri! Urettferdig!!! Men det er i grunnen nok med en som går og klager, og jeg unner ingen denne opplevelsen. (Kommer sikkert til å le av det senere...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ta det som en utfordring! Har forresten ikke "de innfødte" sine metoder med slikt?