torsdag 13. september 2007

Azorfa

Hadde middag i går kveld sammen med mine to turtelduevenner fra Frankrike og Nederland (Romantisk når noen finner hverandre underveis...), dessuten var det en mann fra Israel der, koselig og god mat!!.
I dag har jeg også hatt en forholdsvis kort tur på vel 21 km. Gikk fra Navarrete allerede før 7 (ble vekket av lysrørene i taket kl 6..) Det var disig og vindstille i dag, så temperaturen har vært ganske bra. Turen gikk via Ventosa og Najera hvor det ble tid til litt småinnkjoep og en is. Etterpå var det bare ca 6 km å gå hit, jeg ankom litt før halv ett. Alberguet var heldigvis allerede åpent, så fikk tildelt rom med en gang. Her er det noe så lukseriøst som tomannsrom (!). Jeg deler rom med en svensk dame som ankom samtidig med meg. Nå er en større klesvask tatt, dusjen besøkt og jeg skal få meg litt mat og slappe av ved fontenen utenfor. Etterpå tar jeg meg nok en tur i en botanisk hage jeg så skilt om. Kanskje jeg kan finne navnene på noen av de fine blomstene som er langs veien? Kort og godt en rolig dag. I morgen har jeg tenkt meg opp litt tidlig, for alberguet i Granoñ har bare ca 30 plasser og jeg har lest så mye fint om det.

Ingen kommentarer: